خرید تور
ایران گردی

شب های سفید روسیه چیست و چه تفریحاتی دارد؟

آیدا دست نشان
۴
۱۸۹
۰

شب های سفید، یک رویداد فرهنگی و گردشگری بسیار معروف در شهرهای شمالی روسیه مانند سنت‌پترزبورگ و مسکو است. این رویداد در واقع پدیده‌ای جادویی است. این فستیوال در زمانی از تابستان برگزار می‌شود که خورشید در شب به طور کامل غروب نمی‌کند و تا سپیده دم روز بعد، شهر را با نور خود روشنایی می‌دهد. اگر قصد دارید برای شرکت در این رویداد به روسیه سفر کنید، پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

تصویری از شب های سفید در روسیه

شهرهای برگزاری شب های سفید

شب‌های سفید در شهرهای شمالی روسیه اتفاق می‌افتد، به‌ویژه در شهرهایی که به نزدیکی دریای بارانتس، دریای کارلفورس و دریای وایت واقع شده اند.

سنت‌پترزبورگ یکی از معروف‌ترین مقاصد شب‌های سفید است. این شهر با معماری زیبا و موقعیت خود در نزدیکی خلیج فنلاند، مناسبت‌های شگفت‌انگیزی را برای تجربه شب‌های سفید فراهم می‌کند.                                                                                                                                                                                                                                                        پایتخت روسیه نیز در میان شهرهایی است که در تابستان شب‌های سفید را تجربه می‌کند. با معالم تاریخی و فضای شهری پویا، مسکو ارائه دهنده فعالیت‌های فراوانی در طول این شب‌های طولانی و روشن است.

مورمانسک در شمال غربی روسیه واقع شده و به عنوان یکی از شهرهای شمالی تر و مهم در روسیه شناخته می‌شود. شب‌های سفید در این شهر به خصوص برای تجربه‌کردن فرهنگ و زندگی در کنار دریای بارانتس بسیار جذاب است.شهر آرخانگلسک نیز یکی دیگر از شهرهای شمالی روسیه است که در تابستان شب‌های سفید را تجربه می‌کند. با چشمه‌های نورانی طبیعی و فضای فرهنگی غنی، گردشگران را به خود جذب می‌کند.

بیشینه تاریخی شب های سفید

شب های سفید در شمالی‌ترین نقاط روسیه و سایر کشورهایی که در نزدیکی قطب شمال قرار دارند، به خاطر پدیده شفق قطبی یا " نورال‌بورالیس اتفاق می‌افتد. در این نواحی در تابستان، آفتاب به مدت طولانی بر فراز افق می‌ماند و بخشی یا تمامی شب نورانی است. این پدیده ناشی از انعکاس نور آفتاب بر روی پاره‌ای از جو یا یخ‌های دائمی قطب شمال است.

نام شب های سفید از اینجا برمی‌آید که در این شب‌ها، آسمان به جای تاریکی سیاه و غلیظ که در شب‌های عادی مشاهده می‌شود، با نور آفتاب و رنگین‌کمانی از رنگ‌های زیبا پوشیده می‌شود. این نورانیت در اثر انعکاس نور آفتاب از ذرات هوا و بخار آب در جو و همچنین انعکاس نور از یخ‌های قطبی و برف رخ می‌دهد.

زمان شب های سفید روسیه

شب های سفید معمولاً در تابستان برگزار می‌شود، زیرا در این فصل در مناطق شمالی روسیه روزها طولانی و شب‌ها کوتاه هستند و در برخی از مناطق اصلاً تاریک نمی‌شود. این پدیده بیشترین شدت و زمان برگزاری خود را در ماه‌های ژوئن و ژوئیه دارد، زمانی که روزهای طولانی‌تری داریم و می‌توان به طور کامل از این پدیده زیبا لذت برد.

خوراکی های محبوب شب های سفید

در شب های سفید روسیه، شما می‌توانید از خوراکی ها و نوشیدنی های محلی لذت ببرید. یکی از خوراکی های محبوب و شناخته شده در این فستیوال بستنی Morozhenoe است. بستنی Morozhenoe در انواع مختلفی مانند بستنی وانیلی موجود است که می‌توانید از آن لذت ببرید. همچنین، اگر می‌خواهید از یک نوشیدنی محلی و متنوع لذت ببرید، می‌توانید کامپوت یا مورس روسی را امتحان کنید. این نوشیدنی ها از میوه های محلی تهیه شده اند و باعث احساس شادابی و انرژی می‌شوند. علاوه بر این، در فستیوال می‌توانید مجموعه گسترده ای از خوراکی ها و نوشیدنی های دیگر را کشف کنید. 
فستیوال شب های سفید روسیه

فستیوال‌های شب های سفید روسیه

سالن تئاتر و کنسرت مارینسکی

در هنگام قدم زدن در شهر در فصل جادویی شب‌های سفید، تجربه‌ی فراموش‌نشدنی از فرهنگ و هنر را می‌توانید در تئاتر و سالن کنسرت ماریینسکی داشته باشید. این تئاتر به عنوان یکی از نقاط مهم فرهنگی و هنری در این شهر شناخته می‌شود و ارائه‌دهنده‌ی نمایش‌های متنوعی از جمله عروسک‌نمایی، کنسرت‌های موسیقی، باله و اپرا است.

همچنین، در این شهر، فرصتی عالی برای لذت بردن از موسیقی کلاسیک و دیدن بهترین اجراها و نمایش‌ها وجود دارد. ممکن است بهترین موارد را که برای شما جذاب‌تر و لذت‌بخش‌تر است تماشا کنید. پس از تئاتر، می‌توانید به سالن کنسرت ماریینسکی مراجعه کرده و لذت بردن از اجراهای موسیقی زنده و برخی از نمایش‌های هنری کلاسیک را تجربه کنید.

در ماریینسکی، هنر و فرهنگ به دستان هنرمندان با استعداد به نمایش گذاشته می‌شود و شما می‌توانید در فضایی شگفت‌انگیز، به عمق هنر و زیبایی‌های آن نفس بکشید. این تجربه‌ی هنری و موسیقی به شما احساساتی لذت‌بخش و خاطراتی دوام‌دار را هدیه می‌دهد.

جشنواره بادبان های قرمز

پس از لذت بردن از نمایش‌های هنری و موسیقی بی‌نظیری که در طول جشنواره شب‌های سفید برگزار می‌شود، شاید می توانید تجربه‌ی جشنواره بادبان‌های قرمز مایل به قرمز را نیز داشته باشید، که در پایان سال تحصیلی دانش آموزان برگزار می‌شود. در این رویداد، شما می‌توانید از دیدن کشتی‌های مختلف در رودخانه نوا لذت ببرید.

به همراه این کشتی‌ها، شما می‌توانید شاهد آتش‌بازی و چراغ‌هایی فانتزی باشید که به این جشنواره جلوه‌یی خاص می‌دهند و شما را به یک تجربه‌ی خاص و فراموش‌نشدنی دعوت می‌کنند. حتی اگر فکر می‌کنید آتش‌بازی و کشتی‌ها برای شما جذاب نیستند، می‌توانید با مردمان دیگر در کنار رودخانه به رقص و شادی بپردازید و از لحظاتی شاد و سرگرم‌کننده لذت ببرید.

کارناوال ها

در طول جشنواره‌های شب های سفید، کارناوال‌های شاد و پرانرژی نیز برگزار می‌شوند. یکی از معروف‌ترین این کارناوال‌ها در حومه پترهوف شهر سنت‌پترزبورگ است که بر اساس اجرای مجدد رویدادهای تاریخی دوران پتر کبیر و کاترین کبیر برگزار می‌شود. این کارناوال میزبان فستیوال‌ها و مراسمی است که با همراهی مردمی که لباس‌های سنتی پوشیده‌اند و کالسکه‌های قدیمی که توسط اسب‌ها هدایت می‌شوند، شهر را به یک صحنه زنده‌ی تاریخی تبدیل می‌کند.

به همراه این کارناوال‌ها، می‌توانید از فرهنگ و تاریخ شهر بازدید کنید و از زیبایی‌های آن لذت ببرید. همچنین، در این فضا می‌توانید با مردمان محلی در میان جشن‌ها و مهمانی‌های مختلف ارتباط برقرار کرده و از تجربه‌ی یک کارناوال زنده‌ی واقعی لذت ببرید.

 موزه های باشکوه

یکی از فرصت‌های بی‌بدیل در این فصل جشن‌ها، بازدید از موزه‌های فراوان و باشکوه شهر سنت‌پترزبورگ است. این موزه‌ها در طول ساعات طولانی تر یا حتی کل شب باز می‌باشند، که به بازدیدکنندگان این امکان را می‌دهد تا به آرامی و بدون هیجان، اثرات هنری و تاریخی را درک کنند. برای علاقمندان به تاریخ، برخی از این موزه‌ها در طول جشنواره شب‌های سفید هزینه‌ای برای ورود ندارند، که این امر این فرصت را برای بیشتر مردمان فراهم می‌کند.

یکی از موزه‌هایی که حتماً نباید در سفر به سنت‌پترزبورگ از دست داده شود، موزه هنر و فرهنگ دولتی هرمیتاژ است. این موزه، با بیش از ۱۲۰ اتاق و بیش از ۳ میلیون شی، یکی از بزرگترین و معروف‌ترین موزه‌های جهان است. در طول جشنواره‌ها، این موزه برنامه‌های ویژه‌ای را برای بازدیدکنندگان تدارک می‌بیند، اما به هر حال، بازدید از این مجموعه بزرگ از تاریخ و هنر، همیشه یک تجربه بی‌نظیر و فراموش‌ناپذیر است.

شب های زیبای روسیه

سفر با تور به روسیه...

با سفر به روسیه با تور، شما می‌توانید شهرهای تاریخی و فرهنگی مانند مسکو و سنت‌پترزبورگ بازدید کنید و از زیبایی‌های آنها لذت ببرید. علاوه بر این، می‌توانید به تماشای موزه‌های معروف، کلیساها و کاخ‌های تاریخی بپردازید و از فرهنگ و تاریخ بی‌نظیر این کشور غنی شده باشید.

همچنین، با همراهی راهنمایان مجرب و ماهر، شما می‌توانید از مراسم‌ها و جشنواره‌های محلی، تجربه‌ی موسیقی، هنر، و فرهنگ محلی روسیه را به طور مستقیم تجربه کنید. به طور کلی، سفر با تور به روسیه یک تجربه‌ی فراموش‌ناپذیر و بی‌نظیر است که شما را به دنیایی از زیبایی‌ها و تاریخ مشغول خواهد کرداگر قصد دارید با تور به روسیه سفر کنید، می توانید از بخش تورهای روسیه دیدن کنید.

بدون دیدگاه
بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!
مشاوره رایگان تلفنی