خرید تور
ایران گردی

سفر به کشورهای خارجی بدون ویزا در سال ۲۰۲۳

سفر به کشورهای خارجی بدون ویزا در سال 2023
آیدا دست نشان
۸
۳۱۵۶
۰

سفر و گردشگری از جمله تجارب بی‌نظیری است که افراد سراسر جهان به آن علاقه مند هستند. ایران، به عنوان یکی از کشورهای باستانی جهان، جاذبه‌های گردشگری فراوانی دارد که هرساله مورد توجه گردشگران خارجی قرار می گیرد. اما سفر به کشورهای خارجی نیز می تواند برای ایرانیان به نوبه خود جذاب و خاطره انگیز باشد.

سفر بدون ویزا

یکی از مسائل اساسی که برای ایرانیان در هنگام برنامه‌ریزی سفر به خارج از کشور اهمیت دارد، ویزا مورد نیاز برای ورود به کشورهای مختلف است. ویزا یک مجوز رسمی است که توسط یک کشور برای شهروندان یا نهادهای دیگر کشورها صادر می‌شود تا به آنها اجازه ورود به آن کشور را بدهد. این مدرک با توجه اطلاعات مشخصی مانند نام، تاریخ تولد و شرایط دیگر صادر می‌شود. داشتن ویزا به افراد امکان ورود به کشور مورد نظر را می‌دهد.

اما اگر شما اهل ایران هستید، به ۵۲ کشور جهان بدون اخذ ویزا می توانید سفر کنید، که از این بین، برای ۱۱ مورد نیاز به اخذ هیچ گونه ویزایی ندارید و برای ۴۱ مورد باید ویزای فرودگاهی یا الکترونیک که در بدو ورود به پایانه های مسافربری یا فرودگاه صادر می شود، دریافت کنید.

از میان کشورهای آسیایی به کشورهای ترکیه، مالزی، گرجستان، عراق، قزاقستان و ارمنستان و از میان کشورهای آفریقایی و آمریکایی به کشورهای ونزوئلا، سورینام، دومینیکا، هائیتی و میکرونزی می توانید بدون اخذ هیچگونه ویزایی سفر کنید.

همچنین برای سفر به کشورهایی همچون عمان، قطر، مالدیو،کامبوج و چند مورد دیگر نیازی به طی کردن مراحل اداری جهت دریافت پاسپورت ندارید،اخذ ویزای الکترونیک یا فرودگاهی کفایت می کند.

ترکیه

سفر به ترکیه برای ایرانیان بدون نیاز به داشتن ویزا، یک فرصت فوق‌العاده برای گردش و تفریح در این کشور است. در حال حاضر، تا ۹۰ روز اقامت بدون ویزا برای ایرانیان امکان‌پذیر است. این امکان به مسافران اجازه می‌دهد تا با آرامش و بدون مشکلات مربوط به اخذ ویزا، به ترکیه سفر کنند.

سفر به ترکیه بدون ویزا، فرصتی مناسب برای اکتشاف تاریخ، فرهنگ و طبیعت زیبای این کشور است. از بازارهای رنگارنگ و پرآوازه تا آثار باستانی و تفریحات سواحل دریای اژه، کشور ترکیه با ارائه خدمات متنوع، میزبان گردشگران ایرانی خواهد بود.

اگر قصد دارید به شهرهای مختلف کشور ترکیه سفر کنید، پیشنهاد می کنیم از صفحه تورهای ترکیه دیدن کنید و یا برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

عکسی از کشور مالزی

مالزی

مالزی، یکی از کشورهای جنوب شرقی آسیا است که با طبیعت زیبا، فرهنگ متنوع، تاریخ باستانی و خوراکی‌های لذیذ، هر ساله گردشگران بسیاری را جذب می‌کند. از شهرهای پرجنب و جوش چون کوالالامپور تا جزایر زیبای لنکاوی و پنانگ، مالزی برای گردشگران یک مقصد محبوب است.

در حال حاضر، ایرانیان امکان سفر به مالزی بدون نیاز به ویزا را دارند. شما می توانید بدون ویزا به مدت حداکثر ۱۴ روز در مالزی اقامت داشته باشید. این امکان مختص سفرهای گردشگری و تفریحی می‌باشد و برای اقامت‌های تجاری یا تحصیلی بلندمدت، لازم است از مسیرها و مجوزهای مناسب وارد شوید.

جهت رزرو تور مالزی از تهران می توانید در بخش تورهای مالزی، تور مورد نظر خود را خریداری کنید.

عکسی از کشور ارمنستان

ارمنستان

ارمنستان با تاریخ غنی، معماری خاص و طبیعت فراموش‌نشدنی، یک مقصد گردشگری فوق‌العاده است. شهرهای تاریخی مانند ایروان با کلیساها و موزه‌های خاص، منطقه ی  سیاحتی سپانتس و دریاچه سِوان زیبا از جمله جاذبه‌هایی هستند که گردشگران در سفر به ارمنستان  می‌توانند از آن‌ها بازدید کنند.

ایرانیان بدون نیاز به ویزا می‌توانند به کشور ارمنستان سفر کنند. این امکان به صورت دوجانبه بوده و توسط دولت‌های دو کشور تصویب شده است. ایرانیان می‌توانند با ارائه مدارک معتبر وارد ارمنستان شده و به مدت ۹۰ روز در این کشور اقامت داشته باشند و از جاذبه‌های گردشگری و فرهنگی آن لذت ببرند. امکان سفر بدون ویزا به ارمنستان، یک اقدام مثبت در راستای تسهیل گردشگری و تبادل فرهنگی میان دو کشور است.

سفر به ارمنستان از لحاظ فرهنگی و تاریخی تجربه‌ای جذاب خواهد بود و این امتیاز برای ایرانیان، بستر مناسبی را برای تبادل فرهنگی و توریسم دوسویه ایجاد کرده است.

اگر قصد سفر هوایی یا زمینی به ارمنستان را دارید، توصیه می کنیم قبل از هرکاری از صفحه تورهای ارمنستان دیدن کنید.

تصویری از کشور گرجستان

گرجستان

کشور گرجستان جاذبه های گردشگری فراوانی برای گردشگران دارد. شهرهای تاریخی مثل تفلیس با بازارها و کلیساهای باستانی، مناطق کوهستانی همچون سوانتی، و سواحل دریای سیاه در باتومی، تنوعی فراوان از جاذبه‌های گردشگری را به ارمغان می‌آورند.

سفر بدون ویزا به گرجستان برای ایرانیان از موارد مهم و موثر در حوزه گردشگری محسوب می‌شود. ایرانیان می‌توانند بدون نیاز به ویزا برای حداکثر ۴۵ روز به گرجستان سفر کنند. سفر به گرجستان برای ایرانیان علاوه بر آسانی و سرعت در امور ورود، اقتصادی نیز محسوب می‌شود. مشکلات کمی در ارتباطات و تعاملات میان مردم دو کشور وجود دارد و این موضوع نیز به سفر ایرانیان به گرجستان راحتی بیشتری می‌بخشد.

شما می توانید جهت زرو تور تفلیس از تهران به صفحه تورهای گرجستان مراجعه کنید.

تصویری از کشور عمان

عمان

با دریافت ویزای فرودگاهی یا الکترونیک، به عنوان یک شهروند ایرانی می توانید به مدت ۱۴ روز در عمان اقامت کنید. عمان با جاذبه‌های گردشگری متنوع و طبیعت زیبایی مانند کوهستان‌ها و سواحل خلیج عمان، گزینه جذابی برای مسافران ایرانی ارائه می‌دهد. با داشتن این امتیاز، سفر به عمان برای ایرانیان تبدیل به تجربه‌ای آسان و دلنشین شده است.

عمان، یک کشور زیبا در شبه جزیره عربی، با فرهنگ غنی، تاریخ باستانی و طبیعت بکر، یک مقصد سفر فوق‌العاده برای گردشگران است. این کشور، با مردمان مهمان‌نواز، شهرها و مناطق تاریخی و طبیعتی خیره‌کننده، و امکانات مدرن خود، تجربه‌ای منحصر به فرد را برای هر گردشگر به ارمغان می‌آورد.

قزاقستان

بدون نیاز به اخذ ویزا، شما می‌توانید به عنوان یک گردشگر ایرانی به مدت ۱۴ روز در قزاقستان اقامت کنید. سفر به قزاقستان، که یک کشور وسیع در آسیای مرکزی است، تجربه جذابی خواهد بود. قزاقستان به دلیل زیبایی‌های طبیعی، تاریخ و فرهنگ غنی، و همچنین شهرهای پویا، توجه گردشگران را به خود جلب کرده است.

شهرهای آلماتی، نور سلطان، شیمکنت، و آتیراو مقاصد گردشگری محبوبی هستند. همچنین، مناطق طبیعی مانند دریاچه‌ها و کوهستان‌های آلتائو و چاریلک، جاذبه‌های گردشگری مشهوری هستند.

تصویری از کشور قطر

قطر

شهر دوحه با معماری خاص خود که ترکیبی از ساختمان‌های مدرن و معماری اسلامی است، به تازگی به عنوان یک میراث جهانی توسط یونسکو شناخته شده است. برج‌ها و ساختمان‌های آبی در نوار ساحلی، نمایانگر هنر معماری و ذوق طراحی به شیوه قطری است.

اگر ایرانی هستید می توانید با اخذ ویزای الکترونیکی یا فرودگاهی برای ۳۰ روز به قطر سفر کنید. این امکان به ایرانیان اجازه می‌دهد تا با هزینه های کمتر و صرفه جویی در زمان به قطر سفر کرده و از جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی این کشور لذت ببرند.

در این سفر، ایرانیان می‌توانند به شهرهای پرجمعیت و مدرن قطر مثل دوحه سر بزنند و از تجربیات فرهنگی و گردشگری متنوعی بهره‌مند شوند. این امکان باعث توسعه تبادلات فرهنگی و گردشگری بین این دو کشور شده و روابط بین‌المللی آنها را تقویت کرده است.

نصویری از کشور اکوادور

اکوادور

در حال حاضر ایرانیان می‌توانند بدون نیاز به ویزا به کشور اکوادور سفر کنند. این اجازه به شهروندان ایرانی این امکان را می‌دهد که به عنوان گردشگر یا برای مقاصد کاری به اکوادور بروند و بدون ویزا وارد این کشور شوند و به مدت ۹۰ روز در اکوادور اقامت کنند. اکوادور یک کشور در آمریکای جنوبی است که به عنوان یک مقصد گردشگری محبوب با طبیعت زیبا، مناظر جالب، و تنوع فرهنگی شناخته می‌شود.

عکسی از جزایر کشور ونزوئلا

ونزوئلا

ونزوئلا، یکی از کشورهای جذاب و زیبای آمریکای جنوبی است که با تنوع طبیعی و فرهنگی خود شناخته می‌شود. از جاذبه‌های طبیعی چون کوه‌ها و جنگل‌های بارانی گرفته تا شهرهای تاریخی و فرهنگی، ونزوئلا تجربه‌های فراوانی را به مسافران ارائه می‌دهد.

به عنوان یک کشور با ویژگی‌های آب و هوایی متنوع میزبان مهمانانی است که به دنبال تجربه ماجراجویی در طبیعت یا گشت‌و‌گذار در شهرهای تاریخی هستند. بدون دغدغه ویزا، ایرانیان می توانند حداکثر برای ۱۵ روز در کشور ونزوئلا اقامت داشته باشند.

دومینیکا

این کشور، یکی از جزایر زیبای کارائیب، با تنوع طبیعی و فرهنگی خاص، یک مقصد گردشگری فوق‌العاده است. کشور دومینیکا با جاذبه‌های طبیعی، آب و هوای گرمسیری، جنگل‌های بارانی، و سواحل زیبا شناخته می‌شود. دومینیکا از لحاظ آب و هوا به طور کلی در تمام سال دمای ملایمی دارد. اما، می‌توانید بهار و پاییز را به عنوان زمان مناسب‌ترین برای سفر انتخاب کنید تا از دمای مطبوع بهره‌مند شوید.

برای اتباع ایرانی این امکان فراهم شده است که بدون داشتن ویزا،به کشور دومینیکا سفر کنند.

تصویری از کشور جمهوری مالدیو

مالدیو

مالدیو، مجموعه ای از جزایر زیبا و جذاب در اقیانوس هند، یک مقصد گردشگری محبوب است. این کشور شهرت بسیاری برای آب های  کریستالی، ریف های قرمز و مرجانی، و تفریحات آبی فراوان دارد. 

برای سفر به مالدیو نیازی به طی کردن مراحل اداری و حضور در سفارت ندارید ویزای این کشور به صورت الکترونیک صادر می شود. این امکان برای افرادی که به دنبال مسافرت به یک مقصد منحصر به فرد با فرهنگ و طبیعت زیبا هستند، فرصتی فوق‌العاده است.

عراق

اگر به دنبال مقصدی جذاب و بدون دردسر ویزا هستید، عراق نیز گزینه‌ی مناسبی به خصوص برای سفر های زیارتی است. ایرانیان می‌توانند به راحتی و بدون نیاز به ویزا به سفر به این کشور پر از تاریخ و فرهنگ بپردازند.

عراق، کشوری است که با میراث های فرهنگی و مذهبی فراوان مسافران را به خود جلب می‌کند. با وجود اینکه این کشور در گذشته با چالش‌هایی مواجه بوده است، اما امروزه به عنوان یک مقصد گردشگری پرطرفدار شناخته می‌شود.

به عنوان یک مقصد زیارتی، عراق با تاریخچه و فرهنگ غنی خود، زائران را به سوی تجربه‌های مذهبی و فرهنگی متمایز جذب می کند. همچنین، هر ساله در ماه‌های محرم و صفر، میلیون‌ها زائر از نقاط مختلف جهان به عراق سفر می‌کنند تا در مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) شرکت کنند.

مزیت سفر کردن به کشورهای بدون نیاز به ویزا

سفر به کشورهای بدون نیاز به ویزا می‌تواند برخی مزایای مهم را برای مسافران ارائه دهد. البته، این مزایا به شرایط مختلف و هدف سفر بستگی دارد.

بدون نیاز به گرفتن ویزا، مسافران می‌توانند برنامه‌ریزی سفر خود را سریعتر و آسان‌تر انجام دهند. عدم نیاز به انتظار برای درخواست ویزا و انتظار برای تایید آن می‌تواند زمان برنامه‌ریزی را کاهش دهد. درخواست ویزا با هزینه‌های مالی همراه است. عدم نیاز به پرداخت هزینه‌های ویزا می‌تواند برای مسافران مزیت مالی فراهم کند.

ممکن است شرایط زندگی و کاری باعث شود که نیاز به سفر ناگهانی پیش بیاید یا بخواهید با تورهای لحظه آخری سفر کنید در این مواقع، عدم نیاز به ویزا می‌تواند امکان سفر سریع را برای افراد فراهم کند.

معافیت اخذ ویزا، در واقع یک اقدام مثبت در رشد صنعت گردشگری برای کشور مقصد، جهت جذب بیشتر گردشگران سراسر جهان است. ورود آسان به یک کشور می‌تواند تبادل فرهنگی را ترویج دهد. افراد از فرهنگ ها و تجربیات مختلف می‌توانند با یکدیگر آشنا شوند و به تبادل فرهنگی کمک کنند.

سخن آخر

هرچند که سفر به کشورهای بدون ویزا مزایای زیادی دارد، اما همچنین باید توجه داشت که مسافران باید قوانین و مقررات کشور مقصد را رعایت کنند و مطمئن شوند که دارای تمامی مدارک لازم برای ورود به کشور هستند. برای سفر به تمامی کشورهای ذکر شده نیاز به اخذ پاسپورت ۶ ماهه دارید. در نظر داشته باشید با توجه به برقراری روابط جدید با کشورهای دیگر، ممکن است این لیست دچار تغییرات جدیدی شود.

بدون دیدگاه
بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!
مشاوره رایگان تلفنی