خرید تور
ایران گردی

زیباترین جاهای دیدنی کیش

آیدا دست نشان
۵
۱۶۰۲
۰

جزیره کیش، یکی از لوکس ترین مقاصد گردشگری در ایران است، که هرسال میزبان تعداد زیادی از گردشگرانی است که به فعالیت های آبی، طبیعتگردی و خرید و بازارگردی علاقه مند هستند. شما در جزیره کیش می توانید تفریحات متنوعی را تجربه کنید که مانند آن را در هیچ جای دیگری در کشور نمی توانید امتحان کنید. علاوه بر توسعه فعالیت های گردشگری در این جزیره آثار تاریخی و دیدنی های جذابی هم واقع شده است که توصیه می کنیم در سفر به کیش از آنها دیدن کنید.

اگر قصد سفر به کیش دارید می توانید تا انتهای این مطلب برای آشنایی با زیباترین جاهای دیدنی کیش همراه باشید.

آشنایی با جزیره کیش

جزیره کیش یکی از جزایر زیبا و گردشگری در خلیج فارس و استان هرمزگان است. کیش در فاصله حدود ۱۳۰ کیلومتری جنوب ابوظبی و ۳۲۰ کیلومتری شمال بندرعباس قرار دارد. جزیره که حدود  ۹۱ کیلومتر مربع مساحت دارد و جمعیتی بالغ بر ۴۰ هزار نفر در آن زندگی می کنند. کیش به دلیل توسعه زیرساخت‌های گردشگری، مراکز خرید، تفریحات لوکس کیش، فرودگاه بین‌المللی، و جاذبه‌های گردشگری متنوع، یکی از مقاصد محبوب برای گردشگران داخلی و خارجی است.

آکواریوم بزرگ کیش 

آکواریوم کیش

یکی از زیباترین جاهای دیدنی کیش، آکواریوم کیش است. در این آکواریوم ۲۰ هزار لیتری ماهیان آب شیرین نگه داری می شوند. در اینجا شما می توانید تقریباً هفتاد نوع ماهی تزئینی با اشکال، رنگ های طبیعی، فلس، و ظاهری بسیار دیدنی و کمیاب مشاهده کنید.

علاوه بر نگه داری گونه های خاصی از ماهی ها، گونه های از خزندگان مختلف از جمله مار و تمساح،پرندگان و پستانداران کمیاب نیز در بخش‌های مختلفی از این مجموعه گردشگری حضور دارند.

آدرس آکواریوم کیش: استان هرمزگان، جزیره کیش، بلوار مرجان، ساختمان کانون هنر، آکواریوم کیش

شهر زیرزمینی کاریز

شهر زیرزمینی کاریز

در زبان فارسی کاریز به معنای قنات است. تاریخچه این شهر به حدود ۲۵۰۰ سال پیش بازمی گردد. این مجموعه گردشگری از سه قنات و ۲۷۴ حلقه چاه تشکیل شده است که برخی از این چاه ها هنوز هم کاملا سالم هستند.

در واقع در گذشته از این مجموعه آب شیرین و قابل شرب برای جزیره فراهم شده است . ویژگی جالب آن سقف هشت متری است که از فسیل‌ها، صدف‌ها و مرجان‌هایی با قدمت ۲۷۰ تا ۵۷۰ میلیون سال پیش پر شده است، و گونه های هرکدام از آنها ثبت جهانی شده اند.

آدرس شهر زیرزمینی کاریز: استان هرمزگان، جزیره کیش، بلوار میرمهنا، حدفاصل میدان المپیک و میدان فارور

ساحل مرجان

پارک ساحلی مرجان یکی از سواحل رویایی جنوب ایران است. این ساحل به دلیل داشتن آب زلال و تمیز شهرت دارد به طوری که هنگام قایق سواری،به راحتی می توانید موجودات دریایی را مشاهده کنید.

در اطراف این ساحل امکانات رفاهی بسیاری زیادی مانند رستوران های لوکس و هتل های معتبری قرار دارد. همچنین می توانید تفریحات آبی متنوعی نظیر قایق سواری، پاراسل، غواصی و موارد دیگری را در ساحل مرجان تجربه کنید.

اگر برای رهایی از آلودگی شهرهای بزرگ به دنبال مکانی برای آرامش یافتن در جزیره کیش هستید بی شک اقامت در نزدیکی ساحل مرجان گزینه ای بسیار مناسب خواهد بود.

آدرس ساحل مرجان: استان هرمزگان، جزیره کیش، جنوب شرقی جزیره

قلعه وحشت

اگر از آن دسته افرادی هستید که به تفریحات هیجان انگیز علاقه مند هستند، حتما سری به قلعه وحشت کیش بزنید. در این جاذبه ی گردشگری برای شما صحنه ها و ماجرایی هایی طراحی شده است که با دیدن آنها ناخواسته ترس وجود شما را فرا می گیرید و احتمالا پا به فرار خواهید گذاشت. که همین فضای ترسناک و وحشت آور لحظات جذابی را برای شما رقم می زنند. این قلعه اولین قلعه وحشت در ایران است.

آدرس قلعه وحشت: استان هرمزگان، جزیره کیش، بلوار داریوش، جنب میدان آبشار

پارک دلفین ها

پارک دلفین ها

اولین مجموعه نگه داری دلفین ها در ایران، پارک دلفین های جزیره کیش است. در این مجموعه بسیار زیبا، انواعی از پرندگان، گونه های گیاهی و دلفین ها نگه داری می شود. پارک دلفین ها در مساحتی ۱۰۰ هکتاری در قسمت شرقی جزیره کیش احداث شده است .

در قسمت نگه داری موجودات دریایی، می توانید از پستانداران مختلفی را نظیر دلفین ها، گربه های دریایی، پنگوئن ها و ... دیدن کنید. همچنین در این بخش نمایش های جذابی بین مربیان و دلفین ها در حال انجام است که صحنه های جذابی ایجاد می کنند.

در قسمت فضای سبز پارک دلفین ها نیز گونه های گیاهی مانند اقاقیا، درختان نخل و اکالیپتوس و... که با شرایط آب و هوای جزیره کیش سازگاری دارند نگه داری می شوند.

هزینه بازدید از پارک دلفین های کیش در سال ۱۴۰۲ برای هر نفر، ۵۴۰,۰۰۰ تومان است.

آدرس پارک دلفین ها: استان هرمزگان، جزیره کیش، خیابان جهان، جنب پارک نیلوفر، پارک دلفین ها کیش

کشتی یونانی

هرجای جزیره که هستید، هنگام غروب آفتاب خود را به کشتی یونانی برسانید. دیدن کشتی یونانی در هنگام غروب بسیار زیبا و مناسب عکاسی است. کشتی یونانی در سال ۱۹۶۳ ساخته شده است و طبق شواهد موجود هنگام حادثه پرچم یونان را داشته و کولاوف نام داشته است. این کشتی در یکی از سفر های خود غرق می شود و با وجود تلاش های بسیار به دلیل نبود اماکانات مالی در جزیره کیش به گل نشسته است.

کشتی یونانی هم اکنون یه یکی از زبیاترین لوکیشن های عکاسی در کیش تبدیل شده است و بقایای آن مورد توجه گردشگران است.

آدرس کشتی یونانی: استان هرمزگان، جزیره کیش، خیابان غروب، نزدیکی پارک ساحلی غروب

شهر باستانی حریره

این مجموعه باستانی شامل بقایای یک خانه بزرگ به همراه یک قنات خصوصی، یک حمام عمومی و یک مسجد جامع است. این منطقه در زمان های قدیم یکی از مراکز اصلی صادرات خرما از جزیره کیش بوده است که در کنار یک بندر تجاری پررونق واقع شده بود. همچنین در طول جاده، می‌توانید پله‌های بریده شده در صخره‌های سخت و همچنین چاه‌ها و کانال‌هایی را مشاهده کنید که قسمتی از کارگاه‌های تولید شهد خرما بوده است. در این شهر باستانی یک مسیر دوچرخه سواری هم وجود دارد.

آدرس شهر باستانی حریره: استان هرمزگان، جزیره کیش، بلوار میرمهنا ،میدان حریره، خیابان کرانه

درخت انجیر معابد

درخت انجیر معابد

از کهن ترین درخت انجیری که از زمان تیموریان، با قدمت بیش از ۵۰۰ سال در ایران باقی مانده است دیدن کنید.به عقیده مردم محلی جزیره کیش این درخت مقدس است و به همین دلیل برای برآورده شدن خواسته های خود به این درخت نخ های سبزی را گره می زنند.قدمت این درخت در نوع خود بی نظیر است.

آدرس درخت سبز کیش:استان هرمزگان،جزیره کیش،بلوار میرمهنا،میدان حریره،خیابان درخت سبز

قلعه پرتغالی ها

قلعه پرتغالی در جزیره کیش یکی از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری این جزیره است. قلعه پرتغالی به دلیل ساختار تاریخی و جذابیت مناظر طبیعی اطراف، مورد توجه گردشگران و علاقمندان به تاریخ قرار گرفته است.

این قلعه در دوره حکومت کشور پرتغال بر قسمتی از ایران در قرون وسطی ساخته شده و به مرور زمان تغییرات و اصلاحاتی در ساختار خود دیده است. این بنا به عنوان نقطه‌ای استراتژیک برای نظارت بر مسیرهای دریایی و مقابله با تهاجمات دریایی ساخته شد. قلعه پرتغالی ها شامل برج ها، دیوارهای سنگی و ساختارهای دفاعی دیگر است که شاهد تاریخ و قدمت آن هستند.

اکنون، قلعه پرتغالی ها در کیش یک مقصد گردشگری است که بازدیدکنندگان می‌توانند از زیبایی معماری تاریخی آن لذت ببرند و به دور از شلوغی‌های شهری، در فضای آرام و طبیعی این مکان تاریخی گام بردارند.

آدر قلعه پرتغالی ها: استان هرمزگان، جزیره کیش، بلوار خلیج فارس، نزدیکی بلوار ژئو پارک

قلعه جنی

تنها اگر انسان جسوری هستید و همیشه به دنبال ماجراجویی های هیجان انگیز هستید بازدید از قلعه جنی به شما توصیه می شود در غیر این صورت توصیه می کنیم از جاذبه های دیگر جزیره بازدید کنید. روایات بسیار ترسناکی از این قلعه تاریخی که تا چند دهه پیش یک پاسگاه نظامی بوده است نقل می شود که هرچند صحت آنها اثبات شده نیست اما با توجه به پیچیده شدن صدای باد و صداهای عجیب دیگر در اطراف قلعه جنی باعث ایجاد وحشت در هرکسی می شود.

اگر قصد داشتید از این قلعه دیدن کنید می توانید قبل از غروب آفتاب و قبل از بازدید از کشتی یونانی که نزدیکی قلعه جنی قرار دارد برای بازدید مراجعه کنید تا با آرامش بیشتری بتوانید در اطراف گردش کنید.

آدرس قلعه جنی: استان هرمزگان، جزیره کیش، خیابان جهان، قلعه جنی

سخن آخر

یکی از بهترین روش های سفر به کیش، رزرو تورهای مسافرتی است. با استفاده از تورهای مسافرتی شما می توانید از در هزینه های سفر صرفه جویی کنید و سفر اقتصادی تری داشته باشید. اگر قصد دارید با تور به کیش سفر کنید می توانید از صفحه تورهای کیش دیدن بفرمایید و با توجه به هتل مورد نظر خود تور مناسب خود را رزرو کنید. همچنین اگر برای سفر با تور به کیش به راهنمایی بیشتری نیاز دارید می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

بدون دیدگاه
بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!
مشاوره رایگان تلفنی