خرید تور
ایران گردی

معرفی بهترین پارک های آبی استانبول

معرفی بهترین پارک های آبی استانبول
آیدا دست نشان
۳
۲۳۲۰
۰

استانبول، پر از جاذبه های گردشگری است که برای هر سلیقه‌ای می تواند جذاب باشد. از بازدید از آثار تاریخی و فرهنگی گرفته تا خرید از فروشگاه‌های مدرن و لوکس. اما اگر به دنبال یک روز شاد و متفاوت در کنار خانواده یا دوستان خود هستید، می‌توانید از پارک‌های آبی استانبول استفاده کنید. پارک‌های آبی استانبول از تنوع و هیجان بالایی برخوردار هستند و برای تمام سنین و سلیقه‌ها تفریحاتی دارند. در این مقاله به معرفی چند تا از بهترین پارک‌های آبی استانبول می‌پردازیم و امکانات و قیمت‌های آن‌ها را بررسی می‌کنیم. اگر می‌خواهید بدانید که کدام پارک آبی استانبول برای شما مناسب‌تر است و چگونه می‌توانید به آن‌ها دسترسی داشته باشید، با ما همراه باشید.

آکوا مارینا اسستانبول

۱. پارک آبی آکوا مارین استانبول (Aqua Marine)

پارک آبی آکوا مارین در استانبول یکی از بزرگترین پارک‌های آبی با ظرفیت سه هزار نفر است. این پارک در منطقه بویوک‌چکمجه قرار دارد و از جمله تفریحات و سرسره‌های آبی و هیجان‌انگیز می‌توان به چاله سیاه، کامیکازه و سرسره بلند آن اشاره کرد. امکانات قابل توجه آکوا مارین شامل استخر المپیک و استخر موج نیز می‌شود که برای ساعاتی استراحت  و تفریح در آب مناسب هستند.

آدرس پارک آبی آکوا مارین استانبول: محله بویوک‌ چکمجه، فاتح، خیابان کوماندو

هزینه ورودی در سال ۲۰۲۳: در حال حاضر برای همیشه تعطیل است.

پارک آبی دلفین استانبول

۲. پارک آبی کلاب دلفین استانبول (Aqua Club Dolphin)

پارک آبی دلفین یا آکوا کلاب دلفین استانبول (Aqua Club Dolphin Istanbul) مجموعه‌ای تفریحی و مجهز در قسمت اروپایی این شهر است که شما می‌توانید لحظاتی شاد را در آن تجربه کنید. این پارک نزدیک‌ترین پارک آبی به تکسیم استانبول و خیابان استقلال استانبول است. پارک آبی دلفین پس از احداث پارک آبی آکوا مارین در سال ۲۰۰۱  افتتاح شد و در هم اکنون بزرگترین پارک آبی شهر استانبول پارک آبی کلاب دلفین است.

 ویژگی بارز این پارک این است که از بسیاری از نقاط شهر سرویس رایگان دارد و شما می‌توانید بدون صرف هزینه به پارک آبی دلفین بروید. همچنین امکانات دیگری نظیر رستوران و کافه نیز در پارک آبی دلفین وجود دارد. محوطه پارک به دلیل پوشش گیاهی و دکوراسیون خاص، از جذابیت بالایی برخوردار است.

آدرس پارک آبی کلاب دلفین استانبول: اسن یورت، باغچه شهیر، اسنکنت، خیابان اونور گونر

هزینه ورودی در سال ۲۰۲۳: ۳۵۰ لیر به ازای هر فرد بزرگسال

پارک آبی ویالند استانبول

۳. پارک آبی ویالند استانبول (Isfanbul, Vialand Park)

پارک آبی ویالند (Isfanbul) یا پارک ویالند، از محبوب ترین پارک تفریحی های و شهر بازی استانبول است. در این پارک، شما با یک مجموعه هیجان‌انگیز از ترن‌های هوایی آبی، رولر کستر خانوادگی، ماجراجویی‌های آبی، سینما، بولینگ و بسیاری از تفریحات دیگر مواجه می‌شوید. همچنین در این پارک، مراکز خرید و رستوران‌های متنوعی نیز وجود دارد.اگر به دنبال تفریح و هیجان هستید، پارک آبی ویالند یک مقصد مناسب است. از اسلاید‌رهای آبی تا ترن‌های هیجان‌انگیز، این پارک تفریحی تجربه‌ای فراموش‌نشدنی را برای شما به ارمغان می‌آورد.

آدرس پارک آبی ویالند استانبول:محله یشیلپینار، خیابان شهیت متین کایا 

هزینه ورودی در سال ۲۰۲۳: ۸۴۹ لیر به ازای هر فرد بزرگسال

کالسیوم استانبول

۴. پارک آبی کالسیوم استانبول (Coliseum Sports Club Sariyer)

پارک آبی کالسیوم استانبول یکی از پارک‌های آبی محبوب در استانبول است. این پارک دارای استخرهای سرپوشیده و امکانات ورزشی متنوع است. اگر به تفریحات آبی علاقه‌مند هستید، می‌توانید در این پارک لحظاتی شاد و هیجان‌انگیز را تجربه کنید. 

آدرس پارک آبی کالسیوم استانبول:سارییر، زکریاکوی، املاک کونوت کورو اولری

توزلا پارک آبی استانبول

۵.پارک آبی مارینا (توزلا) استانبول(Marina Aquapark)

پارک آبی مارینا (توزلا) استانبول یکی از بزرگ‌ترین و زیباترین پارک‌های آبی استانبول است. این پارک آبی در منطقه آسیایی استانبول و در تاریخ ۲۲ ژوئن ۲۰۱۹ افتتاح شد. با مساحت ۱۵ هزار متر مربع، در کنار ساحل دریا قرار دارد. این پارک بلندترین سرسره تیوپی اروپا را نیز در خود جای داده است. اگر به تفریحات و ورزش‌های آبی علاقه‌مند هستید و می‌خواهید یک روز شاد و هیجان‌انگیز را کنار خانواده خود در تور استانبول تجربه کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم این پارک آبی را برای تجربه‌ای مهیج در خاطرات خود ثبت کنید.

آدرس پارک آبی مارینا (توزلا) استانبول:توزلا، جامی، خیابان بالیکچیلار

هزینه ورودی در سال ۲۰۲۳:۲۶۹ لیر به ازای هر فرد بزرگسال

بهترین زمان برای رفتن به پارک های آبی استانبول

اکثر پارک‌های آبی استانبول فقط در ماه‌های گرم سال (از نیمه خرداد تا نیمه شهریور) باز هستند. بنابراین، اگر قصد دارید به این پارک‌ها بروید، باید سفر خود را با توجه به این زمان‌بندی برنامه‌ریزی کنید.

به طور کلی، می‌توان گفت که بهترین زمان برای تفریح در پارک‌های آبی زمانی است که هوا گرم و آفتابی باشد و شما بتوانید از خنکی آب و هیجان سرسره‌ها لذت ببرید. البته باید توجه داشت که در این زمان‌ها ممکن است شلوغی و ازدحام بیشتری در پارک‌های آبی وجود داشته باشد و برای استفاده از برخی امکانات باید صبر و حوصله بیشتری داشته باشید. بنابراین، اگر می‌خواهید از شلوغی دوری کنید، می‌توانید در روزهای غیر اوج فصل یا در ساعات غیر اوج روز به پارک‌های آبی مراجعه کنید. البته باید در نظر داشت که برخی از پارک‌های آبی در روزهای خاصی از هفته تعطیل هستند و قبل از رفتن به آن‌ها باید از ساعات کاری آن‌ها اطمینان حاصل کنید.

باید بدانید...

تفریح در پارک‌های آبی می‌تواند بسیار لذت‌بخش و سرگرم‌کننده باشد، اما برای ایمنی خود و دیگران باید چند نکته را رعایت کنید. برخی از این نکات عبارتند از:

  • قبل از ورود به استخر یا سرسره‌های آبی، حتماً از قوانین و محدودیت‌های موجود آگاه شوید و آنها را رعایت کنید. برای مثال، اگر سطح شنای خود را مطمئن نیستید، از استخر‌های عمیق دوری کنید یا از جلیقه نجات استفاده کنید.
  • از انجام حرکات خطرناک یا بی‌مورد در استخر یا سرسره‌های آبی خودداری کنید. برای مثال، از پریدن از بالای سرسره‌ها، دویدن در کنار استخر، زدن یا هل دادن دیگران، یا انجام بازی‌های تماسی خودداری کنید.
  • از وسایل شخصی مورد نیاز خود مانند کلاه شنا، عینک آبی، گوش‌بند، کرم ضد آفتاب، حوله و آب معدنی مراقبت کنید و آنها را در مکان‌های امن قرار دهید. از ارائه وسایل شخصی خود به دیگران خودداری کنید.
  • از مصرف غذا یا نوشیدنی قبل یا حین تفریح در پارک‌های آبی پرهیز کنید. این کار می‌تواند باعث سوء هاضمه، تهوع، استفراغ یا خفگی شود. حداقل یک ساعت قبل یا بعد از تفریح در آب غذا بخورید.
  • اگر احساس خستگی، سرگیجه، تب، سرفه، خارش یا هر علامت نامناسب دیگری کردید، فوراً از استخر خارج شوید و به پرسنل پارک یا پزشک مراجعه کنید. از ادامه تفریح در آب تا زمان بهبودی خودداری کنید.

سخن آخر

پارک های آبی فقط بخشی از تفریحات آبی در استانبول را شامل می شوند و شما می‌توانید از تفریحات هیجان‌انگیز دیگری مانند جت اسکی، غواصی، اسکوبادایوینگ، قایق رانی، بادسواری، موج سواری، اسکی مارپیچ، پاراسیلینگ و… نیز لذت ببرید یا از تفریحات آرام و ریلکس مانند آفتاب گرفتن، شنا کردن، ماساژ و… استفاده کنید.

اگر با تور های گردشگری به استانبول سفر می کنید می توانید از راهنمایی های لیدرهای فارسی زبان خود برای انتخاب بهترین پارک آبی استانبول با توجه به ترجیبحات شخصی خود بهره ببرید.جهت خرید تورهای استانبول می توانید از بخش تورهای استانبول دیدن کنید یا با کارشناسان ما تماس بگیرید.

 

بدون دیدگاه
بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!
مشاوره رایگان تلفنی