خرید تور
ایران گردی

۱۰ جاذبه گردشگری محبوب در روسیه

آیدا دست نشان
۳
۴۱۵
۰

روسیه، کشوری با تاریخ و فرهنگی بی‌نظیر، پر از دیدنی‌هایی که هر ساله میلیون‌ها گردشگر را به خود جذب می‌کند. از معابد تاریخی تا شهرهای پرجنب و جوش چون مسکو و سنت پترزبورگ، این کشور دارای جاذبه‌هایی است که هر گردشگری را شگفت‌زده می‌کند. در این مقاله، به معرفی دیدنی های روسیه می پردازیم تا هنگام سفر به این کشور با اطلاع بهتری مقصد مورد علاقه خود را برای بازدید انتخاب کنید.

تصویری از شهر مسکو

شهر مسکو

مسکو یکی از قدیمی‌ترین و تاریخی‌ترین شهرهای جهان است. بازدید از موزه‌ها، کلیساها، قلعه‌ها و ساختمان‌های تاریخی مثل کاخ کرملین، موزه تاریخی مسکو و کلیسای سنت بصل در مسکو، به شما اجازه می‌دهد تا به دنیایی از تاریخ و فرهنگ روسیه سفر کنید. شهر مسکو به معماری متنوع و زیبا مشهور است. از ساختمان‌های تاریخی و سنتی تا برج‌ها و ساختمان‌های مدرن، هر کدام داستان خاص خود را دارند. میدان سرخ، تئاتر بولشویک، و مرکز خرید گوم و غیره از جاذبه‌های معماری مسکو هستند.

علاوه بر معماری شهری، مسکو دارای پارک‌های زیبا و فضاهای سبزی است که برای گردش و استراحت بسیار مناسب هستند. پارک گورکی، پارک ویکتوریا، و پارک لوزنیکی بهترین مثال‌ها هستند. مسکو یکی از مراکز تجاری و فرهنگی مهم جهان است. بازدید از بازارها، مغازه‌ها، رستوران‌ها و تئاترها از تجربه‌های بی‌نظیری است که در این شهر می‌توانید داشته باشید.

نمایی از سن پترزبورگ

شهر سنت پترزبورگ

 سنت پترزبورگ با معماری باروک و روسی، شهری زیبا و خیره‌کننده است. کاخ های شاهزاده ها، موزه ها، کلیساها و کتابخانه های این شهر، به شما اجازه می‌دهند به جهان معماری و هنر روسیه رهسپار شوید. سنت پترزبورگ دارای بسیاری از موزه‌های معروف در جهان است که ثروت فرهنگی زیادی را در خود جای داده‌اند. موزه هرمیتاژ، موزه روسیه، و موزه پوشکین از معروف ترین آنها هستند.

نماد سفر به فضا روسیه

بنای یادبود فتح فضا

بنای یادبود فتح فضا یکی از نمادهای مهم تاریخی در روسیه است. این بنا به مناسبت دستیابی به پیشرفت فضایی در سال‌های اتحاد جماهیر شوروی احداث شده است. این بنا در سال ۱۹۶۴ ساخته شده و یک نماد از تلاش‌ها و پیشرفت‌هایی است که روسیه در حوزه فضاپیماها و اکتشافات فضایی داشته است.

دریاچه بایکال

دریاچه بایکال

دریاچه بایکال یکی از جاذبه‌های طبیعی بسیار زیبا و دیدنی در کشور روسیه است. این دریاچه با وسعتی بیش از ۳۱٬۵۰۰ کیلومتر مربع، به عنوان دریاچه‌ای عمیق‌ترین و پر حجم دریاچه جهان شناخته می‌شود. با زیبایی طبیعی خاص خود و آبی فوق‌العاده شفاف، دریاچه بایکال همواره مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی قرار دارد.

این دریاچه در منطقه سیبری در شمال شرقی روسیه واقع شده و به عنوان یکی از مکان‌های محافظت شده توسط سازمان ملل متحد نیز شناخته می‌شود. از دیگر ویژگی‌های جذاب این دریاچه می‌توان به تنوع بسیار بالای جانوران و گیاهان آن اشاره کرد. همچنین، فصول مختلف سال نیز هر یک با رونق و زیبایی خاص خود، باعث می‌شوند که در هر زمانی از سال، زیبایی‌های جدیدی برای دیدن در این منطقه وجود داشته باشد.

حلقه طلایی روسیه

حلقه طلایی روسیه

حلقه طلایی روسیه به مجموعه‌ای از شهرهای تاریخی و فرهنگی در جنوب غربی روسیه اطلاق می‌شود که در اطراف مسیر رودخانه ولگا واقع شده‌اند. اگر از شهر مسکو شروع به حرکت در این مسیر کنید از ۷ شهر بسیار زیبا و تاریخی نظیر ولادیکاوکاز و سنت پترزبورگ عبور خواهید کرد و در نهایت مجدد به مسکو باز خواهید گشت. این هشت شهر به دلیل میراث فرهنگی، معماری تاریخی و جاذبه‌های گردشگری خود، مقاصد محبوبی برای گردشگران داخلی و خارجی هستند و همچنین به عنوان حلقه طلایی به خاطر ثروت فرهنگی و تاریخی‌شان شناخته می‌شوند.

تصویر کاخ کرملین

کاخ کرملین روسیه

کاخ کرملین، در شهر مسکو واقع شده است. این ساختمان به عنوان محل اجرای امور اداری و سیاسی در دولت روسیه و محل اقامت رئیس‌جمهور روسیه خدمت می‌کند. این ساختمان به مدت قرن‌ها مرکز قدرت و سلطنت در روسیه بوده است و تحت حفاظت قرار دارد. کاخ کرملین شامل چندین بنای تاریخی، کلیساها، موزه‌ها و پارک‌های زیبا است که هر سال میلیون‌ها گردشگر را به خود جذب می‌کند.

جزایر سولووتسکی

جزایر سولووتسکی

جزایر سولووتسکی یک گروه از جزایر در شمال شرقی روسیه هستند که در دریای اوخوتسک واقع شده‌اند. این جزایر بخشی از روسیه فدرال هستند و در ناحیه ماگادانسک قرار دارند. این جزایر به عنوان مکانی مهم برای پرورش ماهی و شکار دریایی شناخته می‌شوند و همچنین یک مرکز تجاری برای تجربه خرید و بازارگردی در روسیه برای گردشگران فراهم شده است.

کلیسای منجی در خون

کلیسای ناجی در خون

کلیسای ناجی در خون یکی از معروف‌ترین مکان‌های تاریخی در شهر سنت پترزبورگ روسیه است. این کلیسا در دورهٔ حکومت نیکلای دوم احداث شد و به نام روسیایی او نیز شناخته می‌شود. طراحی زیبا و شگفت‌انگیز این کلیسا، به ویژه با استفاده از معماری روسیایی سنتی و تزئینات شیشه‌ای فراوان، آن را از دیگر مکان‌های دینی متمایز می‌کند. همچنین، نقاشی‌های دیواری درونی این کلیسا که به دقت و دلفریبی به تصویر کشیده شده‌اند، از جاذبه‌های بی‌نظیر آن محسوب می‌شوند. کلیسای ناجی در خون نمادی از ثروت فرهنگی و تاریخی روسیه است که باعث شده تا بازدیدکنندگان از سراسر جهان به خصوص علاقمندان به هنر و تاریخ، به این مکان جذب شوند.

تصویر کوه البروس

کوه البروس

کوه البروس یک جاذبه طبیعی بسیار زیبا و معروف در روسیه است که در ناحیه کراسنودار در کوه‌های قفقاز قرار دارد. این کوه با ارتفاع بیش از ۵۵۰۰ متر یکی از بلندترین کوه‌های اروپا است. بازدید از کوه البروس به دلیل طبیعت زیبا و فرصت‌های ورزشی مانند پیاده‌روی و کوهنوردی، بسیار محبوب است. همچنین، این منطقه دارای مناظر زیبایی از جمله دره‌ها، رودخانه‌ها و دریاچه‌ها است که هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند.

رودخانه دن روسیه

رودخانه دن

 رودخانه دن یکی از بزرگترین رودخانه‌های اروپا و بزرگترین رودخانه روسیه است. این رودخانه از منطقه ولوگا در شرقی‌ترین نقطه‌ی اروپا شروع می‌شود و به دریای آزوف جریان دارد. رودخانه دن به عنوان یکی از مسیرهای حمل و نقل اهمیت زیادی دارد و از آن به عنوان یکی از عرضه‌کنندگان اصلی آب و انرژی در منطقه استفاده می‌شود. این رودخانه همچنین محل زیستگاه بسیاری از گونه‌های حیات وحش است و برای کویل شدن نیلگون‌های سفید نیز شناخته می‌شود.

در نهایت...

دیدنی های روسیه مانند یک ثروت فرهنگی و تاریخی هستند که برای بازید آسان تر از این جاذبه های گردشگری می توانید  از بخش تورهای روسیه، تور مورد نظر خود را خریداری کنید و یک سفر به یادماندنی را تجربه کنید.

بدون دیدگاه
بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!
مشاوره رایگان تلفنی